ARO
   
     
It is currently Thu Mar 28, 2024 5:01 pm

All times are UTC + 2 hours




 Page 1 of 1 [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: modificari M461
PostPosted: Thu Sep 10, 2009 3:41 pm 
Posesor ARO
Membru Rang 0

Joined: Thu Sep 10, 2009 12:29 pm
Posts: 19
in viziunea mea, modificarea unul M se poate face in 2 feluri, prin modificari ireversibile si prin modificari reversibile
eu am sa va povestesc de cateva modificari reversibile care nu aduc atingere statutului de vehicol istoric dar ii cresc foarte mult capacitatile in teren in special
M ul e o masina foarte versatila, lucru usor de constatat si prin multitudinea de transformari care se pot vedea in special prin zone rurale
beneficind de o platforma solida si foarte mute piese provenite de la aro, masina practic poti sa o faci o furie pe sosele sau un absolut teren perfect fara sa dai o avere pe piese "dupa fabriactie" ci montand piese aro de fabrica
M standard are 2 tipuri dee grupuri, 7cu36 (perfect teren, raport care compenseaza f bine lipsa reductorului) si 9 cu 40 (mai putin pe teren dar alearga bine si pe sosea)
primul lucru la care trebuie sa te gandesti cand te apuci de modificat un M (valabil la orice masina de fapt) "ce vreau sa fac cu el si nu pot face acum?
daca e o masina de transport pt sosea, probabil schimbarea grupurilor cu grupuri "de fuga" e suficienta pentru ca sa atingi un 100 km/h fara sa prajesti motorul (cu grupurile 7 cu 36 viteza economica 60 km/h)
daca vrei sa vada terenul, masina ar fi bine sa fie dotata cu reductor
aici avem 2 variante "usoare", ambele cu cutie de aro, una e cutia de aro pt motorul de ford, care e cu iesirea spre puntea fata pe partea stanga, alta e cutia clasica de aro pe partea dreapta
prima varianta e mai facila, se schimba doar cutia si cam atat, doar ca sunt destul de rare
a doua varianta e mai dificila, dar merita (zic eu), si impune schimbarea si puntii fata cu una de TV
aceasta varianta cu schimbare de punte fata, e cea mai folosita si are unele avantaje
1. cutia e ieftina si uror de gasit
2. puntea de tv e mai robusta decat cea de M (exteriorul, intteriorul fiind identic)
in fapt, singura modificare care trebuie facuta puntii de tv, este taierea suportului de arcuri original si sudarea unui suport ca la M, (un profil dreptunghiular) in rest se demonteaza puntile (amandoua) si se folosesc fuzetele complete de la M pe puntea de TV fara nici o modificare, efectiv demontat si montat
se va avea grija la bridele de arc sa fie largite pentru a cuprinde puntea de tv, aceasta fiind mai groasa in diametru
acum aveti o masina cu reductor
daca folositi cauciurile originale sau pana in 750/16, grupurile de 7 cu 36 originale nu isi mai au rostul intrucat au fost gandite pentru a compesa reductorul, iar cu reductor demultiplicarea e prea mare pentru a fi utila
recomand raporte de 8/33 sau 9 cu 40 si masina va merge mult mai bine pe sosea iar pe teren nu veti intalni panta care sa va omoare motorul
in cazul in care pastrati rapoartele de 7 cu 36, puteti sa mariti cauciucurile f mult, masina avand cu cauciucuri de 35 distanta parcursa la sol similara cu patrolul cu cauciucuri de 29
marirea cauciucurilor nu atrage nevoia taierii sau ridicarii caroseriei, pana la 35 cauciucurile intra sub aripi fara probleme, doar ca problema apare la telescoapele fata si capatul de bara dreapta
astfel, avem nevoie de flanse distantiere sau jante intoarse pentru a scoate roata cat mai mult inafara masinii (si a distanta cauciucul de piesele masinii)
alte modificari usoare
montarea de discuri de frana (de aro sau samurai), montarea unui grup blocabil de aro , dar astea se vor povesti alta data


Offline
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
 Page 1 of 1 [ 1 post ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  

cron