Amortizorul de directie (steering stabilizer) are un rol important in asigurarea stabilitatii unei masini, si e cu atit mai necesar cu cit rotile sunt mai mari. Foarte multe masini de teren, dar si unele masini de strada, sunt prevazute din fabrica cu asa ceva.
De ce zic ca merita montat asa ceva si pe Aro:
* nu iti mai sare volanul din mina cind dai de un bolovan, mal, sant, etc. Ama stie ce rau e sa iti prinzi degetul in spitele volanului cind dai de ceva naspa.
* reduce dramatic socurile care trebuie sa le suporte caseta de directie, deci cu sanse sa reziste mai mult fara jocuri exagerate.
* e folositor si pe strada, cind ai joc in caseta si dai cu rotile prin gropi, au tendinta sa iti vireze masina cu totul, nu mult dar enervant si uneori chiar periculos. Englezii ii spun "bump steer", ceea ce inseamna ca e real si nu mi s-a parut mie ca Aroiul face ciudat cind dau prin gropi. Pentru mine asta e cel mai important, sa pot conduce mai relaxat la drum sau drum naspa... o caseta de directie mai schimb, dar nervii, oboseala si pericolele se aduna
* in offroad iti poate salva bara de conexiune sau capetele de bara, pt ca opreste miscarea stinga-dreapta a rotilor cind pierzi aderenta si masina incepe sa sara.
Eu am condus 2 masini cu joc mare in caseta de directie dar care nu parea asa periculos pe drum cu denivelari din cauza amortizorului de directie ( Cobra lui Alcool, si Jeep-ul cel mai tare de la atelierele Excess

) Nu zic ca e bine sa ai joc mare in caseta, dar nici nu pare ca se duce masina intr-o parte cind dai intr-o groapa daca amortizorul vegheaza pt tine.
Probleme cu montajul unei asemenea piese pe Aro:
* Locul limitat in partea din fata a sasiului si cursa relativ mare a barei de conexiune
* Gasirea unui amortizor care sa se incadreze in cotele respective
* Gasirea unui amortizor de directie dedicat, pt ca un amortizor normal de suspensie nu poate fi folosit din 2 cauze: nu functioneaza mai deloc in pozitie orizontala si au forta de amortizare diferita la apasare fata de destindere.
Detaliul cel mai important e cursa amortizorului, care e aprox. 18cm. O sa va rog sa masurati si voi cursa care o face bara de conexiune de la stinga la dreapta, la maxim, in raport cu sasiul (cu prima traversa)