|
It is currently Mon Feb 17, 2025 2:05 am
|
View unanswered posts | View active topics
 |
|
 |
|
Author |
Message |
Klez
|
Post subject: Punte TV Posted: Thu Sep 17, 2009 6:05 pm |
Joined: Wed Sep 09, 2009 4:59 pm Posts: 125
|
Am si eu o intrebare. Ma tot bate gandul (si amanta) sa trec pe punti rigide de TV pe fata. Asta la masina mea, un Pajero mk I swb din 83. As avea totusi mai multe nelamuriri. Din 83 de cand a inceput productia de Pajero, pana in zilele de azi, nu a fost nici unul de fabrica care sa fie pe rigide... ceea ce inseamna ca stiu ei ce stiu.... Cam ce ar fi de modificat m-am prins si m-am impacat cu gandul. Grupul fata e pe partea soferului, ca la mine, insa imi trebuie niste date tehnice ale puntilor, pareri in legatura cu rezistenta lor in teren, greutate si mai ales... dimensiuni. Adica grosime ax, lungime, distanta ax grup - tambur, lungimea foilor de arc, distanta intre centrul lor... La fel de important ar fi si unghiul de picaj al cardanului, sa stiu cam cat de tare ar trebui sa rotesc puntea. Tot-odata, ma intereseaza foarte tare si sistemul de directie cum este la TV. Din pacate, m-am tot uitat prin zona Sucevei dupa TV-uri sa fur aceste cote, insa n-am vazut nici macar TV 2X4... dapai 4x4 Si nu in ultimul rand.... ce parere aveti de pret: 1500 ron ambele punti complet echipate, cu tot cu suspensie (rapoartele de forta). Mie unul m-i se pare umpic cam mare, pentru niste fiare care nu le mai foloseste aproape nimeni pe masini... Aa.. la acest pret s-ar adauga si transportul, cam inca 200 ron. Multzam anticipat, Vladimir.
|
|
|
|
 |
cabestan
|
Post subject: Re: Punte TV Posted: Thu Sep 17, 2009 7:44 pm |
Joined: Tue Sep 08, 2009 11:34 am Posts: 1529
|
Draga Vladimir...
Pretul e nesimtit. La fier vechi ia 6-7 mil pe TOATA masina, si el da puntile cu 15... deci e asa, la smecherie. Din principiu nu le-as lua.
Si pe mine ma bate gandul sa trec la punte rigida de TV pe fata, dar cea cu Brasov, cu grupul pe dreapta. Sau altminteri spus sunt doua modele - pt TV cu motor benzinar cu grup pe stanga, si pt TV cu motor Brasov, cu grup pe dreapta.
Aia cu grupu pe stanga, bag de seama ca e foarte similara cu puntea de IMS - nu as putea sa-ti explic in totalitate diferentele.
De grele sunt grele, de robuste la fel, nu ai probleme. Grupurile au diferite rapoarte, se poate pune cam orice grup de ARO, deci ai de unde alege. Tu ce rapoarte ai pe Pajero?
Referitor la motivul pt care Pajero au toate IFS, iti raspund cu o alta intrebare. De ce IMS, TV, xJ40, xJ60, xJ70, xJ80 (astea-s Toyote ca sa zic asa), si pana si LC100 are o versiune LC105 cu rigida pe fata. De ce G are si acum rigida, si Patrol la fel, Defender, Disco, RR plus Samurai si Jimny. De ce astea-s tocmai alea care fac treaba in campionat, si Pajero nu. Pentru ca rigida e mult superioara ca si robustete, capacitate de trecere, si fiabilitate... Problema e ca scutura... Aici ar trebui elicoidale, ceea ce e putin mai complicat. Sau ma rog, pe scurt zis, rigida e mult mai buna pt off, dar mai putin pentru pietrele de la rinichi.
Sfatul meu e sa iei un TV cu totul - restul pieselor o sa isi gaseasca locul prin curtea celor cu ARO, iar tu iei puntea fata. Ce ramane dai la fier vechi, si iesi la un pret cumsecade.
|
|
|
|
 |
Klez
|
Post subject: Re: Punte TV Posted: Fri Sep 18, 2009 8:42 pm |
Joined: Wed Sep 09, 2009 4:59 pm Posts: 125
|
Multzam mult ! M-am lamurit si eu... probabil de asta tragea de mine omu si ma intreaba din saptamana in saptamana daca mai vreau puntile =)) Pe Pajero am rapoartele 5.285, de asta trebuie sa iau/schimb ambele punti. Aro parca nu avea la fel. Nu mai stiu exact cat era, dar stiu ca era o mica diferenta. Si ar fi pacat sa-mi stric reductorul sau sa-mi rup un carban pentru o diferenta de raport de 0.0... P.S.: Mai raspunzi din cand in cand la telefon ?  LE: cum adica IMS-ul are grup pe stanga? Stanga cui? Vazute din fata, sau spate? Adica pe partea soferului? Ca eu sa inebunesc daca am vazut vreun imeseu cu grupul la sofer...
|
|
|
|
 |
cabestan
|
Post subject: Re: Punte TV Posted: Sat Sep 19, 2009 2:17 pm |
Joined: Tue Sep 08, 2009 11:34 am Posts: 1529
|
Rapoartele clasice de IMS sunt 36 / 7 = 5.14. Da, ti-ar trebui ambele punti, ca sa faci o treaba, doar ca trebuie sa le adaptezi la frane pe disc. Soimu a facut asta, o sa ne explice in poze ce si cum.
TOATE IMS au grupul pe stanga (adica cum sta soferu in scaun, pe partea lui). Asta pentru ca au iesirea de la cutia de transfer pe stanga. Atentie, IMS NU are reductor, ci doar cutie de transfer care cupleaza / decupleaza 4x4.
ARO in schimb (adica seria 24x) are reductorul cu iesirea pe DREAPTA, motiv pentru care... nu poti pune o cutie de ARO pe IMS, decat daca ii schimb si puntea fata, cu una de TV cu grupul pe DREAPTA, ca sa bata la cardan. Chiar si asa, trebuie sa bocanesti putin in baia de ulei, din cate stiu eu. Acum, TVuri sunt de ambele feluri - cele mai vechi, si antice, au motor si transmisie de IMS, deci grup pe stanga. Singurele TVuri care au grup pe dreapta, sunt cele cu motor de BRasov, caruia i-au pus cutia de ARO (cu mici diferente de rapoarte la treapta 1 si 2), cu reductor, si deci iesirea pe dreapta.
Sper ca sunt coerent. Recapitulare.
IMS - Cutie de viteza IMS + Cutie de transfer (iesire pe stanga) + Punte rigida, grup pe stanga. TV - Benzinar (motor de IMS) - identic IMS TV - Brasov + cutie de viteza ARO + Cutie transfer si reductor ARO (iesire pe dreapta) + Punte rigida, grup pe dreapta. ARO - Cutie de viteza ARO + Cutie transfer si reductor ARO (iesire pe dreapta) + IFS, grup pe dreapta.
Ceea ce vrei tu sa cauti, e un TV cu Brasov (sau cu orice motor, dar sa aiba grupu pe dreapta). De asemenea, poti cauta si un IMS cu grup pe dreapta - acela e modificat de proprietar, si are punte de TV pe dreapta, si cutie de ARO (ca sa aiba reductor), si posibil Brasov sau L25 (in loc de M107, motorul lor).
Exista de asemenea si IMSuri cu motor Brasov, dar cu puntea TOT pe stanga - acelea au pastrat cutia de viteze si cutia de transfer de IMS - se potrivesc toate intre ele fara probleme, si nu au mai schimbat puntea.
Zi-mi unde nu intelegi. Lu colegu cu puntile la 15 milioane, zi-i sa si le bage in partea dorsala, de toti banii.
|
|
|
|
 |
Klez
|
Post subject: Re: Punte TV Posted: Sat Sep 19, 2009 2:30 pm |
Joined: Wed Sep 09, 2009 4:59 pm Posts: 125
|
E pe partea stanga grupul la mine( pe partea soferului). Adica la fel ca la IMS  . Concluzia...trebe sa ma apuc de cautat un IMS la dezmembrari/fier vechi 
|
|
|
|
 |
cabestan
|
Post subject: Re: Punte TV Posted: Sat Sep 19, 2009 3:16 pm |
Joined: Tue Sep 08, 2009 11:34 am Posts: 1529
|
Sau un TV cu grup pe stanga (benzinar)....
|
|
|
|
 |
ama27
|
Post subject: Re: Punte TV Posted: Wed Oct 07, 2009 6:06 pm |
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:47 am Posts: 1278 Location: IASI
|
La urmatorul Aro de expeditie trebuie sa ii pun rigida si elicoidale. Deci sa bagam documentatie
_________________ 1998 ARO 243 3.2 UTB 2004 Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16 v 1984 Mercedes-Benz W123 300D Kombi 1994 Yamaha Virago XV 535 1999 Yamaha XT 600 1960 IJ Festival
|
|
|
|
 |
ama27
|
Post subject: Re: Punte TV Posted: Wed Oct 14, 2009 9:21 am |
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:47 am Posts: 1278 Location: IASI
|
o schem cu pozitionarea grupurilor la aro 24
Attachments: |

grupuri.JPG [ 30.81 KiB | Viewed 14045 times ]
|
_________________ 1998 ARO 243 3.2 UTB 2004 Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16 v 1984 Mercedes-Benz W123 300D Kombi 1994 Yamaha Virago XV 535 1999 Yamaha XT 600 1960 IJ Festival
|
|
|
|
 |
ama27
|
Post subject: Re: Punte TV Posted: Sat Oct 17, 2009 7:57 am |
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:47 am Posts: 1278 Location: IASI
|
Am fost in cautare de donatori si am gasit vreo 2 TV cu grupul pe dreapta. Urmeaza negocierile de achizitionare. Daca reusesc sa pun rigida fata merge un 33/8 cu blocant pe fata (sa aiba pereche cel de pe spate)
_________________ 1998 ARO 243 3.2 UTB 2004 Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16 v 1984 Mercedes-Benz W123 300D Kombi 1994 Yamaha Virago XV 535 1999 Yamaha XT 600 1960 IJ Festival
|
|
|
|
 |
ama27
|
Post subject: Re: Punte TV Posted: Mon Oct 19, 2009 8:50 am |
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:47 am Posts: 1278 Location: IASI
|
M-am gandit si am tot observat ca si masinile cu foi pe flexeaza bine si nu zdruncina. In concluzie m-am hotarat sa renunt deocamdata la gandul de rigida cu elicoidale si ma trec la rigida cu foi. Ideea e sa gasesc foi de straina (Toyota, Landrover etc) sau cele de Ims Ar otv SI scurtate si imputinate. Baza cred ca sunt amortizoarele si aici o sa am de cautat pana gasesc ceva sa fie potrivit.
_________________ 1998 ARO 243 3.2 UTB 2004 Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16 v 1984 Mercedes-Benz W123 300D Kombi 1994 Yamaha Virago XV 535 1999 Yamaha XT 600 1960 IJ Festival
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|