Aprindere electronica: mareste tensiunea care o da bobina de inductie la bujii, te ajuta pe frig cind bateria abia mai invirte motorul, dar si in general daca bujia da scinteie mai puternica teoretic ajuta si la randamentul motorului. In plus, mai scuteste si uzura platinei din delco, deci per ansamblu mai putine probleme (asta pina cind se arde aprinderea, lol)
Acum depinde si de modelul de aprindere, cit de mult te ajuta. Eu am avut pe dacie o aprindere facuta de niste omuleti de la facultatea de electronica, dar asta demult

era interesanta, spargea cu scintei numai ca la un moment dat nu a mai rezistat bobina de inductie si i-a crapat izolatia. Dar cit timp a mers, era tipla. Aprinderile astea sunt in principiu de 2 feluri, iar cele din comert evident e tipul cel mai puturos, 2 tranzistori care mai mult scutesc platina de efort decit sa bage tensiune mare in bobina. Aia care am avut eu era complexa, un fel de invertor care dadea curent alternativ cu frecventa mare, si asa in timpul in care un motor cu aprindere normala primea 1 scinteie, asta dadea un jet continuu de scintei, fix pe perioada normala de aprindere.
Despre aprinderi si altele de astea, cred ca cel mai plin de resurse e forumul daciaclub. Este o firma parca din Tg Mures care produce chestii de astea, Rudy o luat de la ei ceva, dar stiu ca a renuntat
