Din cercetarile mele de pana acum, am aflat urmatoarele:
TAF-ul are troliu antrenat mecanic, prin cardan. Se pare ca exista si unele variante de troliu hidraulic. De asemenea, TAF-ul are o pompa hidraulica, destul de mica, dar care nu se poate monta direct pe motorul de BV. Aceasta pompa dezvolta 160 bari la 2200 rot / min (cea cu carcasa de aluminiu) si 250 de bari la 2200 rot / min (cea cu carcasa de fonta). La ambele, debitul este de 60 l / min. In Focsani, preturile sunt urmatoarele: 550 lei pentru cea de fonta si 430 lei pentru cea de aluminiu.
Un hidromotor tot de pe la TAF are nevoie de 60 l ulei / min, la o presiune de minim 160 bari. Nu stiu pretul.
Exista si o varianta cu pompe de tractor (PRD 2 - Pompe cu Roti Dintate) - pentru tiranti, care dezvolta presiuni de 250 de bari, la un volum de 10 cm cubi / rotatie (am calculat eu, aproximativ 22 litri / minut la 2200 rot / minut) sau pompa dubla (PRD 22), dar despre care nu stiu exact ce caracteristici are. Pompele PRD 2 sunt diferite pentru sensurile de rotatie stanga / dreapta si se pot folosi doua pentru a crea un debit de 45 l/min la 250 bari. In Focsani o pompa PRD2 costa 550 de lei, iar una PRD2-2, peste 1200 de lei. Avantajul ar fi ca se pot monta direct pe pinionul si in locul special de la motorul de BV.
Pentru confectionarea unui troliu este nevoie, pe langa pompa si hidromotor si de urmatoarele: rezervor de ulei hidraulic de minim 60 de litri (de IFRON sau facut din tabla de 4 mm grosime), conducte de inalta si joasa presiune, distribuitor, reductor (cat mai solid, de preferinta planetar), tambur, cablu, pricepere si scule pentru prelucrari metalice.
Eu m-am mai gandit la varianta folosirii unei pompe hidraulice pe post de hodromotor, dar nu stiu ce randament ar avea, insa unele hidromotoare pot fi folosite ca si pompe.
Problema e inca in studiu!!
