In sfarsit, am reusit ceva fain: domnul Radu de la Rucar a venit si mi-a facut cutia de prize de putere, cu piese Borg-Warner. A lucrat la ea de pe la ora 09:00 pana pe la 13:00, inclusiv montat si probe. Asta in conditiile in care a venit cu toate piesele deja pregatite, din cutia veche ramanand doar carcasa, priza de putere si aproape tot reductorul. Nu stiu exact sa va spun ce a facut acolo, desi mi-a explicat multe, dar impresia lasata a fost ca omul este meserias si stia foarte bine ce face (a lucrat multi ani exact la asamblat cutii de viteze la uzina ARO). In esenta, a folosit piese de cutie cu 5 trepte, pe care le-a adaptat sa incapa in carcasa de 4 trepte, in sensul ca unele pinioane au fost frezate (scurtate), trenul mobil la fel prelucrat (fiind si el de cutie cu 5 trepte), la unele furci a mai taiat din suportul care vine pe ax, axurile care tin furcile au fost polizate acolo unde vin bilele de sigurantare, sincronul de I si II este similar cu cel de III/IV si multe alte modificari. Toate sincroanele au fost reglate sa cupleze pana in pinon si pe toti dintii, nu doar 3 mm si pe 4 dinti cat cupleaza la cutia standard. Ma rog, foarte multe reglaje, multe de finete. Impresia lasata de domnul Radu a fost super, punctual, corect si super meserias, iar rezultatul a fost pe masura: o cutie care nu mai sare din nici o viteza, indiferent cum o folosesti.
Ce se vede in ultima foto este cam ce am aruncat din cutia veche, adica aproape tot.
P.S. Multumesc lui Rudy pentru sfaturi si lui Adi Herisanu pentru numarul de telefon a lui Radu.
|