IMS 57
- TIP "MAS" - patru cilindri in linie - cilindree 3260 cmc - putere 50 CP / 2800 rpm,
IMS 57 poate atinge o viteza maxima de 80 km/h, consumul fiind de 24 l/100km
Caracteristici: Motorul cu supape laterale, raport de compresie 4,6, arbore cotit cu trei paliere si axa cu came forjate, bloc motor cu cilindri raciti numai la partea superioara, cuzinetii turnati direct in bloc si biele, cutia de viteze manuala cu trei trepte.
M 59 A
TIP: IMS 58 A - TIP "MAS" - patru cilindri in linie - cilindree 3260 cmc - putere 50 CP / 2800 rpm,
TIP: IMS 59 A Ulterior putere motorului a fost sporita la 56 CP prin reproiectarea colectoarelor de admisie si evacuare si folosirea carburatorului de conceptie romanesca « UT 550 » (de tip vertical, cu circuit descendent, o singura camera de amestec, dublu difuzor, economizor mecanic si pompa de acceleratie), noul motor fiind codificat IMS 59A
Capacitate cilindrica : 3260 cmc Cursa x Diametru 107,95 x 98,45 Putere : 50 CP la 2800 rpm / 56 CP la 2900 rpm Raport de compresie : 4,6 / 5 Cutie de viteze : manuala, cu trei trepte, nesincronizata Consum mediu : 21 l / 100 km
M59 B
TIP: M207 Motor : patru cilindri in linie, patru timpi, benzina, supape in chiulasa Capacitate cilindrica : 2512 cmc Ordinea de aprindere : 1-2-4-3 Diametrul x Cursa (mm) : 97x85 Putere : 70 CP la 3800 rpm Raport de compresie : 6,72 :1 Cutie de viteze : manuala, cu patru trepte din care sincronizate III si IV
M461
TIP: M207 Motor : patru cilindri in linie, patru timpi, benzina, supape in chiulasa Capacitate cilindrica : 2512 cmc Ordinea de aprindere : 1-2-4-3 Diametrul x Cursa (mm) : 97x85 Putere : 70 CP la 3800 rpm Raport de compresie : 6,72 :1 Cutie de viteze : manuala, cu patru trepte din care sincronizate III si IV
Modelele destinate exportului au beneficiat si de o motorizare diesel, fiind disponibile doua propulsoare: Indenor (2112 cmc / 62 CP) si Perkins (2523 cmc / 71 CP).
M461 C
TIP: M20 Motorul M207 care echipase si modelul M461 si in primii ani de productie ARO M461 C sufera o serie de imbunatatiri incepand cu anul 1973 si este redenumit M20. Modificarile principale vizau sistemul de ungere, pompa de ulei fiind reproiectata si repozitionata central in partea inferiora la tipul M20, filtrul de ulei cu cartus fiind mutat de pe partea stanga pe partea dreapta a motorului. Carburatorul ramane acelasi ca si in cazul modelului M461, W 207/42 DSR-1 fiind fabricat la uzina Carfil Brasov sub licenta Weber (Italia). Bobina de inductie BAR 1 este inlocuita cu modelul 3130 UEPS. M461 si ARO M461 folosesc acelasi tip de electromotor, D 1,2-12 produs de U.M.E.B. Bucuresti.
Motor : patru cilindri in linie, patru timpi, benzina, supape in chiulasa Capacitate cilindrica : 2512 cmc Ordinea de aprindere : 1-2-4-3 Diametrul x Cursa (mm) : 97x85 Putere : 77 CP la 4000 rpm Raport de compresie : 7,2 :1 Cutie de viteze : manuala, cu patru trepte din care sincronizate III si IV Consum mediu : 14 l / 100 km Viteza maxima : 100 km/h
Din motive fiscale modelele destinate exportului, pe anumite piete, au fost dotate cu motoare de 2495 cmc, 80 CP la 4200 rpm si raport de compresie 8:1, denumite ARO L-25, capacitate cilindrica obtinuta prin micsorarea cursei pistonului cu 0.6 mm.
M473
La M473 se foloseau multe componente de la ARO 24. De exemplu, nu mai avea motorul M207, acesta a fost inlocuit de motorul L25
Motor: ARO L25 (BENZINA) 4 cilindrii in linie, 4 timpi, aprindere prin scanteie Aspirat - admisie naturala, carburator, benzina CO 90 Raport de compresie: 8:1 Alezaj x cursa - mm: 97 x 84.4 Capacitate cilindrica - cmc: 2495 Putere maxima - kW(CP)/rpm: 61(83)/4200-4400 Cuplu maxim - Nm(kgfm)/rpm: 160(16.3)/2800-3000
_________________ 1998 ARO 243 3.2 UTB 2004 Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16 v 1984 Mercedes-Benz W123 300D Kombi 1994 Yamaha Virago XV 535 1999 Yamaha XT 600 1960 IJ Festival
|