|
It is currently Fri May 09, 2025 8:50 pm
|
View unanswered posts | View active topics
 |
|
 |
|
Author |
Message |
nr. 150
|
Post subject: curent dublu, incarcare zero Posted: Tue Oct 27, 2009 10:51 pm |
Joined: Mon Oct 12, 2009 2:08 pm Posts: 93 Location: Suceava
|
Se întâmplă ceva ciudat. Am verificat azi (de fapt nu eu că-s afon) şi constatarea a fost deosebită: alternatorul scoate 24 V. Am înţeles că trebuie cel mult 14. În schimb, la baterie nu ajunge curent decât al naibii de puţin, mult prea puţin decât nnecesar pt a merge cu farurile aprinse, ce să mai zic de ştergătoare, însă totuşi motorul a funcţionat. Am fpcut un drum de 50 dus 50 mkm întors şi indicatorul de încărcare din bord uneori era apropae de roşu spre dreapta, alteori spre stângă. Interesant, nu-i aşa? Asta la drum lung. Ar trebui de verificat cumva dacă alternatorul e stricat, sau poate că aşa o fi pus careva ce o avut maşina înaintea mea? Mă gândesc că o fi vreo problemă pe la ceva contact imperfect deşi măţăraia e bine prinsă prin şuruburi. Partea şi mai drăguţă e că nu ştiu de vreun electrician nejupuitor, iar unul cu care a vorbit nu poate pt că-şi construieşte casă... Sper să nu ia foc nimica. 
_________________ pictor (pictură în ulei pe pânză, aerograf pe auto şi nu numai) blogul meu:
|
|
|
|
 |
cabestan
|
Post subject: Re: curent dublu, incarcare zero Posted: Wed Oct 28, 2009 12:58 am |
Joined: Tue Sep 08, 2009 11:34 am Posts: 1529
|
Nu-s eu deloc electrician, chiar ma declar afon in domeniu, dar cateva vorbe bune pot sa-ti spun. - Ia stingator cu tine. - Releul de incarcare  din nou...? - Alt alternator de pe la dezmembrari - Urmareste toate firele de pe baterie, bornele, si legaturile sa fie calumea. Bornele sa fie corect dimensionate. - Tre sa gasesti un electrician bun si ieftin, noi pe aici avem...
|
|
|
|
 |
nr. 150
|
Post subject: Re: curent dublu, incarcare zero Posted: Wed Oct 28, 2009 2:30 pm |
Joined: Mon Oct 12, 2009 2:08 pm Posts: 93 Location: Suceava
|
- am stingător în maşină. Chiar acum 15 minute l-am pus cu 30 cm mai aproape de scaunul şoferului. Mi s-a părut ceva miros ciudat. Om vedea dacă era de afară sau alte cauze. SPER. Azi mai am drumuri de făcut prin oraş cu maşina.
- mă duc să iau un alt releu... din nou, iarăşi şi încă o dată...
- am şi alternatorul de la dezmembrări de mai demult. Chiar azi mai dupămasă îl voi schimba
- aveţi electrician bun şi ieftin? Frumos. Poate trec pe la voi pân' la urmă. Îl poţi întreba, te rog, ce tarif cere pentru partea electrică la toată maşina? Adică de scimbat toate maţele alea care par a sta gata să pice. Odată cu revizia asta, ar veni de înlocuit şi bordul aro cu cel de pajero.
_________________ pictor (pictură în ulei pe pânză, aerograf pe auto şi nu numai) blogul meu:
|
|
|
|
 |
Klez
|
Post subject: Re: curent dublu, incarcare zero Posted: Wed Oct 28, 2009 5:09 pm |
Joined: Wed Sep 09, 2009 4:59 pm Posts: 125
|
Pai iti place sa lucrezi de 2 ori ? Adica faci la electrician toata instalatia calumea, apoi dai toata instalatia noua jos, ca sa pui alta pentru bordul celalalt? Cine ti-a masurat sa-ti spuna ca baga alternatorul 24V ? La 24V daca aprinzi un bec de 12V, mai mult de 30 de secunde nu-ti merge.
|
|
|
|
 |
nr. 150
|
Post subject: Re: curent dublu, incarcare zero Posted: Wed Oct 28, 2009 9:23 pm |
Joined: Mon Oct 12, 2009 2:08 pm Posts: 93 Location: Suceava
|
nu era în plan să fac instalaţia de 2 ori ci deodată
Operaţiuni făcute: schimbat releul plus în dreapta este o cutiuţă de plastic în care se găsesc nişte conexiuni de fire. Unul era cam dus, iar o lamelă era dată naibii de tot. În locul firului fu cândva tot o lamelă din aceea se pare. Oi pune poze că nu se poate pricepe nimica din cum am spus. Acuma e târziu. E drept că mai e pe undeva o hibă că tot nu bagă cât curent trebuie se pare, dar important e că o face acuma.
_________________ pictor (pictură în ulei pe pânză, aerograf pe auto şi nu numai) blogul meu:
|
|
|
|
 |
Klez
|
Post subject: Re: curent dublu, incarcare zero Posted: Thu Oct 29, 2009 10:56 am |
Joined: Wed Sep 09, 2009 4:59 pm Posts: 125
|
Daca cel ce a masurat ti-a spus ca ai 24V incarcare, probabil a gresit "locul masuratorii". Cel mai probabil a masurat la borna + din iesirea de la alternator, unde poti avea si 50-100V. Acel curent merge in releul de incarcare unde de abia de acolo iti ies 14V. Masurarea curentului de incarcare se face la bornele bateriei. Eu ti-as recomanda sa slefuiesti putin bornele si sa le strangi bine cand le pui inapoi.
|
|
|
|
 |
myke
|
Post subject: Re: curent dublu, incarcare zero Posted: Fri Oct 30, 2009 7:44 pm |
Joined: Fri Oct 30, 2009 6:29 pm Posts: 11
|
la 24V ori o masa proasta ori releul dus(electronic) sau decalibrat(mecanic). Klez...abtinete de la comentarii.Unde draq ai tu 100v?Releul de incarcare nu este un transformator/reostat care coboara de la 100 de v la 12 este o chestie care excita alternatorul in functie de tensiunea care o simte releul de incarcare.Iar cit de tare il excita...asa de tare se "uda" alternatorul tensiune.
|
|
|
|
 |
nr. 150
|
Post subject: Re: curent dublu, incarcare zero Posted: Mon Nov 02, 2009 6:52 pm |
Joined: Mon Oct 12, 2009 2:08 pm Posts: 93 Location: Suceava
|
tija aceea de care se prinde plusul la alternator se mişca în voia lui. Acuma îmi încarcă bateria doar că acul indicatorului nu se ridică mai mult de începutul zonei albe. Stă acolo cuminte pe ea.
_________________ pictor (pictură în ulei pe pânză, aerograf pe auto şi nu numai) blogul meu:
|
|
|
|
 |
ama27
|
Post subject: Re: curent dublu, incarcare zero Posted: Mon Nov 02, 2009 7:30 pm |
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:47 am Posts: 1278 Location: IASI
|
Sincer nu stiu cat de mult te poti baza pe acul din bord, cel mai bine vezi cu aparatul de masura. PS: Un 244 avea montat un voltmetru in bord analog de 10 /10 cm  sa fie omul sigur ca vede incarcarea
_________________ 1998 ARO 243 3.2 UTB 2004 Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16 v 1984 Mercedes-Benz W123 300D Kombi 1994 Yamaha Virago XV 535 1999 Yamaha XT 600 1960 IJ Festival
|
|
|
|
 |
cabestan
|
Post subject: Re: curent dublu, incarcare zero Posted: Mon Nov 02, 2009 7:38 pm |
Joined: Tue Sep 08, 2009 11:34 am Posts: 1529
|
Acele astea tip Dacie sunt foarte infecte. Pe langa faptul ca nu iti ofera o informatie clara, precisa, sa stii intre ce valori te incadrezi, sau pe unde esti, nu o fac nici fiabil. Adica indica aiurea.
Prefer si recomand ceasurile rotunde vechi clasice - cum ai tu ama la apa si ulei.
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|