Puntea fata e unul dintre punctele mai sensibile la ARO 24x/32x, in special in combinatia letala cu motorul Brasov, care este putin cam greu.
Problema principala este pivotii, care de multe ori sunt de calitate slaba. Daca pivotii sunt buni, atunci problemele se rezuma la franele pe tamburi si la MRLuri.
Conceptual vorbind ARO a fost printre primele masini cu punte fata independenta, dublu-brat, si arcuri elicoidale.
Saltul de la IMS, in termeni de confort, a fost urias. Caderea de la IMS, in termeni de fiabilitate si performante in offroad a fost si mai uriasa. Castigi ceva, pierzi altceva. Japonezii au adoptat aceasi solutie tehnica (Pajero, Toyota, etc), insa nu au avut aceeasi pivoti.
Bratele sunt prinse pe sasiu pe urechile lor, cu un surub lung si o piulita, fiind puse pe bucsi de cauciuc.
File comment: Brate + portufuzeta
12112008(001).jpg [ 408.27 KiB | Viewed 7044 times ]
Pivotul superior (in forma de T - model clasic) si pivotul inferior (sferic) se prind pe portfuzeta. Peste portfuzeta vine fuzeta, iar peste ele talerul. Tot de portfuzeta se prinde si levierul de directie.
File comment: Brate + portfuzeta + fuzeta
12112008.jpg [ 441.62 KiB | Viewed 7044 times ]
Pe taleri se prind sabotii, iar peste ei, pe fuzeta, vine prins butucul.
File comment: Taleri (rasturnati) si tamburi
12112008(003).jpg [ 450.83 KiB | Viewed 7044 times ]
Prin portfuzeta si fuzeta trece planetara, iar capul acesteia e prins cu o piulita in MRL. Deasupra se plaseaza tamburul de frana, iar apoi roata.
Prezoanele pt roata sunt prinse pe butuc, iar rulmentii tot in butuc.