|
It is currently Fri May 09, 2025 9:40 pm
|
View unanswered posts | View active topics
 |
|
 |
|
Author |
Message |
ama27
|
Post subject: Modificare Tamburi-Discuri Aro 24 Posted: Wed Oct 14, 2009 9:34 am |
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:47 am Posts: 1278 Location: IASI
|
Ma bate gandul sa pun discuri la Aro atat pe fata cat si pe spate. Lista cu necesare: - Discuri Samurai(noi) sau Aro (SH) - Etriere Golf (MK 2/3) - Calareti CUSTOM - Slaufuri si conducte modificate Cei care mai cunosc sa puna detalii 
_________________ 1998 ARO 243 3.2 UTB 2004 Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16 v 1984 Mercedes-Benz W123 300D Kombi 1994 Yamaha Virago XV 535 1999 Yamaha XT 600 1960 IJ Festival
|
|
|
|
 |
mihaiaro
|
Post subject: Re: Modificare Tamburi-Discuri Aro 24 Posted: Thu Oct 15, 2009 8:41 pm |
Joined: Fri Sep 18, 2009 9:20 am Posts: 45
|
ma si eu ma gandesc la treaba asta, cel putin pe fata, si ma gandesc ca cel mai bine discuri de aro cu etrieri de renault pe fata si pe spate cred ca merg de golf cu tot cu etrieri ca au deja frana de mana (se dau alte gauri la discuri si se fac doi suporti pentru etrieri) am vazut pe undeva cred ca pe club4x4 Semaca ii explica lui Vitalis (sau invers) erau si poze si ceva mai multe detalii
|
|
|
|
 |
ama27
|
Post subject: Re: Modificare Tamburi-Discuri Aro 24 Posted: Mon Oct 19, 2009 8:53 am |
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:47 am Posts: 1278 Location: IASI
|
Pe spate m-am lamurit oarecum asupra procedurii insa pe fata am dubii in privinta la ce tre sa folosesc. Calareti de aro cu etriere de Ar osi discuri de amurai sau pot sa adaptez si alte etriere si alti calareti. Astept sugestii 
_________________ 1998 ARO 243 3.2 UTB 2004 Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16 v 1984 Mercedes-Benz W123 300D Kombi 1994 Yamaha Virago XV 535 1999 Yamaha XT 600 1960 IJ Festival
|
|
|
|
 |
cabestan
|
Post subject: Re: Modificare Tamburi-Discuri Aro 24 Posted: Mon Oct 19, 2009 9:05 am |
Joined: Tue Sep 08, 2009 11:34 am Posts: 1529
|
Pentru puntea fata.
Pornind de la mecanica cu saboti si tamburi, modificarile si piesele necesare sunt urmatoarele:
- Portfuzeta pentru mecanica de discuri. Arata la fel ca cea clasica, avand diferenta faptului ca are 2 urechiuse unde se poate prinde etrierul. Aici sunt doua tipuri - Cele care suporta pivoti superiori tip vechi, si au urechiuse pentru etrier, si cele care suporta pivoti superiori tip nou (sferici). La alegere dupa preferinta fiecaruia pentru pivotii superiori. Pivotii superiori tip nou teoretic sunt buni.
- Disc de frana de ARO (se gasesc inca si noi, la Duexim in CL). Potential ar functiona si discul de Samurai de fata.
- Etrier de frana de ARO sau de Renault 21 (sunt identici, cei de ARO sunt o copie practic) cu placutele aferente.
Toate aceste piese de mai sus ajung ca si costuri noi la magazin la o suma cam mare. Din dezmembrari se pot procura foarte eficient. De asemenea, furtun de frana cu arculet peste el (pentru protectie), ceva mai lung. Se gaseste fara probleme.
Pentru montaj, se desface toata mecanica fata, se inlocuieste portfuzeta clasica (fara urechiuse) cu cea pt discuri (cu urechiuse) pastrand in mod obligatoriu pivotul inferior vechi. Daca este uzat se inlocuieste cu alt pivot inferior dar tip vechi. A se evita in mod complet utilizarea unor pivoti inferiori tip nou - sunt extraordinar de prosti, si pot ceda astfel incat sa-ti zboare roata aiurea.
Avand bratele, pivotii si portfuzeta tip nou montate, se purcede la montarea butuclui, discului, etrierului pe portfuzeta tip nou, MRL, planetara etc.
Cu aceasta problema e rezolvata. Sau nu. Dupa cum colegul nostru tudop a observat, bratele inferioare pentru mecanica disc sutn diferite, in sensul ca au o degajare ce permite la bracare maxima sa nu atinga discul / etrierul in brate. In acest sens trebuie verificat la montaj, unde si ce atinge la bracare maxima, decupat bratul, intarit pe dedesubt cu platband, si continuat operatiunea. Nu am experimentat inca aceasta problema, asa ca fie pe incercate, fie povesteste tudop unde.
Costuri estimative:
2 x Discuri ARO = 2-3 mil (noi magazin) 2 x etrieri R21 = 2-3 mil (dezmembrari auto straine) 2 x portfuzeta ARO = 2-3 mil (duexim) 2 x furtune = 0.5 mil (noi magazin) Mecanica = nepretuita
Costurile pot scadea considerabil daca se iau piesele din dezmembrari, sau SH. Colegul Herisanu din CL vindea punte fata completa cu 6 mil (brate, discuri, etrieri, portufzete, pivoti, etc), exista dezmebrari, Remat, etc.
|
|
|
|
 |
ama27
|
Post subject: Re: Modificare Tamburi-Discuri Aro 24 Posted: Mon Oct 19, 2009 9:16 am |
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:47 am Posts: 1278 Location: IASI
|
Intradevar frumos povestit. Urmeaza sa vad daca se potriveste dupa ce o sa pun rigida  la care trebuie sa pun si butucul de Aro.
_________________ 1998 ARO 243 3.2 UTB 2004 Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16 v 1984 Mercedes-Benz W123 300D Kombi 1994 Yamaha Virago XV 535 1999 Yamaha XT 600 1960 IJ Festival
|
|
|
|
 |
cabestan
|
Post subject: Re: Modificare Tamburi-Discuri Aro 24 Posted: Mon Oct 19, 2009 10:49 am |
Joined: Tue Sep 08, 2009 11:34 am Posts: 1529
|
Pentru punte rigida pe fata (de TV sau IMS) operatiunile sunt oarecum similare cu o mica diferente....
Nu mai este nevoie de portfuzeta pt discuri, ci de o flansa facuta la strung, fix similar cu cea de pe puntea spate, care sa sustina etrierul. Discul vine pe butuc, etrierul e fix, si gata.
|
|
|
|
 |
Klez
|
Post subject: Re: Modificare Tamburi-Discuri Aro 24 Posted: Tue Oct 20, 2009 2:24 pm |
Joined: Wed Sep 09, 2009 4:59 pm Posts: 125
|
Oare nu merge pus Discul + etrierul + restul de pe Pajero mk I la puntea rigida de Aro? Intreb pt ca eu le am deja, 4 la numar, si poate raman si cele 6 prezoane de japoneze. Avantaj in gasirea jantelor pt toate gusturile 
|
|
|
|
 |
ama27
|
Post subject: Re: Modificare Tamburi-Discuri Aro 24 Posted: Fri Oct 23, 2009 6:17 pm |
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:47 am Posts: 1278 Location: IASI
|
Daca nu schimbi butucul de Aro cu unul de Pajero ma indoiesc ca poti adapta discul de Pajero, cel mult etrierul, dar dupa multa chinuiala. Daca pui punte de TV o sa experimentam impreuna si o sa vedem care-i treaba.
_________________ 1998 ARO 243 3.2 UTB 2004 Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16 v 1984 Mercedes-Benz W123 300D Kombi 1994 Yamaha Virago XV 535 1999 Yamaha XT 600 1960 IJ Festival
|
|
|
|
 |
Klez
|
Post subject: Re: Modificare Tamburi-Discuri Aro 24 Posted: Fri Oct 23, 2009 8:51 pm |
Joined: Wed Sep 09, 2009 4:59 pm Posts: 125
|
|
|
|
 |
maxim
|
Post subject: Re: Modificare Tamburi-Discuri Aro 24 Posted: Thu Oct 29, 2009 11:21 am |
Joined: Mon Oct 19, 2009 4:05 pm Posts: 198
|
Seinsa D3199 – repair kit, wheel brakes cylinder, diam=30mm; Seinsa D3210 – repair kit, slave clutch cylinder, diam=30mm; Seinsa D3036 – repair kit, wheel brakes cylinder, diam=28,6mm Seinsa D3035 – repair kit, wheel brakes cylinder, diam=25,4mm " the information on the catalogue SEINSA AUTOFREN " the address: ELIZGUIBEL s/n (ESPAÑA), EUGUI, 31638 " the telephone: +34948304031 " a Internet - site: www.seinsa.es
Attachments: |

D3199.JPG [ 80.09 KiB | Viewed 12189 times ]
|
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|